Het laatste showbizz nieuws

Shownieuws

Treinruzie loopt uit de hand: Jongeman op perron gesmeten door conducteur in Hoorn


condeteur

Zo nu en dan doet zich een incident voor dat ons herinnert aan de complexiteit van onze samenleving. Onze blik richt zich op een gebeurtenis die plaatsvond in Hoorn, waar de stilte op het station bruut werd verstoord door een confrontatie die alle kenmerken van een dramaserie had.

Een jongeman van Somalische origine vond zichzelf verwikkeld in een hevig conflict met een treinconducteur van de NS. De beschuldigingen liegen er niet om: bedreigingen werden geuit en zelfs fysiek geweld werd niet geschuwd. De 21-jarige Somalische jongen die ongetwijfeld zijn eigen dromen en aspiraties heeft in dit gave landje zag zichzelf plotseling in een heel ander daglicht geplaatst.

Het incident dat meer weg heeft van een filmscène dan van de dagelijkse realiteit, escaleerde tot een punt waarop de jongeman overmeesterd moest worden. De treinconducteur smeet de jongen keihard op het perron als een ware worstelaar.

Bekijk de beelden hier

Deel deze juice!
Abonneer
Laat het weten als er
3 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Top, gelijk heeft de conducteur.
Dat schandalige tuig mag dankbaar zijn dat zij hier mogen wonen & ze denken ons alles te kunnen flikken.
Aanpakken idd dat schorem!

Helemaal mee eens Daisy, Nederland is en vrij plaats aan het worden voor geboefte. Als vrouw heb ik er problemen mee om ’s avonds over straat te gaan in de stad omdat je 9 van de 10x lastig word gevallen. Die conducteurs hebben er wat mee te stellen.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat die conducteur gegronde reden had om die Somalier aan te pakken maar helaas wordt dat noch uit het bericht noch uit de video duidelijk . Zelf vermijd ik het OV in de Randstad tegenwoordig dankzij de irritatie die bepaalde reizigers ( meestal allochtone jongeren ) oproepen dus gevoelsmatig neem ik het op voor de conducteur maar ieder verhaal heeft 2 kanten dus ik had graag wat meer over het hoe en waarom gelezen.