Het laatste showbizz nieuws

Shownieuws

Djarno de neef van André Hazes belooft korting, maar reageert nergens op: volgers zijn er klaar mee


andre-djarno

Djarno Hofland, beter bekend als ‘de neef van Hazes die z’n volgers dolgraag meeneemt naar de zon – maar dan zonder antwoord’, heeft zich deze week weer van zijn meest… opvallende kant laten zien. Terwijl zijn Instagram volstroomde met zonovergoten familiekiekjes en perfect geplande vakantietegels (denk: palmbomen, cocktails, glimlach alsof alles in het leven moeiteloos is), besloot Djarno iets weg te geven. Nou ja, zogenaamd.

Want wie dacht dat hij uit pure liefdadigheid vijf procent korting op een Corendon-vakantie weg zou geven kwam van een koude kermis thuis. Of beter gezegd: van een digitale stilte.

Korting, maar alleen als je telepathisch kunt communiceren

In zijn post klonk het nog allemaal reuze gezellig. “Stuur je boekingsgegevens naar mij en je krijgt vijf procent korting op je Corendon-vakantie,” aldus Djarno met de overtuiging van een teleshopverkoper op zondagavond. Maar toen het erop aankwam? Geen reactie. Geen emoji. Geen duimpje omhoog. Enkel stilte. En dat terwijl hij wél gewoon reageerde op commentaren onder zijn foto’s. Ja, áls je hem feliciteerde met z’n tan of z’n kinderen dan kon er ineens wel wat af. Maar een simpele bevestiging voor die korting? Geen teken van leven.

Juicechannel legde het pijnlijk bloot: “Djarno reageert wel op mensen onder de post, maar de dm’s worden niet beantwoord.” En dat is waar het wringt. Waarom beloven als je niets levert? Wie een korting deelt zonder plan vraagt om boze berichten en sarcasme in je inbox.

Paniek bij Corendon, damage control aan de horizon

Uiteindelijk moest zelfs Corendon eraan te pas komen om het boeltje te redden. Het luchtvaartbedrijf klonk iets te vergevingsgezind voor de situatie. “Djarno had blijkbaar nog niet gereageerd, want hij wilde het eerst met ons bespreken,” klonk het, alsof Djarno per ongeluk de kortingsknop had ingedrukt voordat hij wist hoe het werkte.

De schadebeperking kwam snel: “Iedereen die zondagavond heeft gereageerd krijgt natuurlijk de korting van Corendon. Volgende keer zal hij zelf ook iets sneller wat laten horen.” Ja ja. Tot die tijd zitten we met een influencer die belooft, vergeet, en daarna z’n luchtvaartpartner het vuile werk laat opknappen.

Als je korting weggeeft voor aandacht, wees dan op z’n minst bereikbaar

Het probleem met dit hele verhaal is niet alleen het vergeten reageren. Het is het patroon. Zeggen dat je iets weggeeft er vervolgens geen aandacht meer aan besteden en dan anderen laten opdraaien voor de afhandeling. Dat voelt niet als een influencer, maar als een verkoper op de zwarte markt die ineens niet meer weet wat hij verkocht heeft. En dit alles voor vijf procent. Geen gratis vlucht, geen upgrade naar businessclass – vijf procent korting op een pakketreis. Djarno’s digitale geloofwaardigheid begint scheurtjes te vertonen. En vijf procent korting gaat dat niet lijmen.

Deel deze juice!

Abonneer
Laat het weten als er
2 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Dat is helemaal een misselijk eng ventje, als zijn neefje er niet was geweest had hij nu bij de Mac gewerkt. Omhoog gevallen kwalletje.

@Corendon:
Die gast aanklagen. En niet zo zuinig ook.
Zolang er niet op dit wangedrag gehandhaafd wordt, blijven die mislukte influencers dit steeds doen.