Het laatste showbizz nieuws

Shownieuws

Yolanthe’s Netflix-soap is een flop: kijkcijfers zijn dramatisch ondanks miljoenenreclame


Yolanthe-Cabau

Netflix heeft weer eens flink uitgepakt met het promoten van de nieuwste egoshow van Yolanthe Cabau, maar als je dacht dat de hype ook daadwerkelijk voor kijkcijfers zou zorgen, kom je van een koude kermis thuis. Billboards met Yolanthe’s perfect gefilterde gezicht schreeuwden je tegemoet in elke willekeurige winkelstraat en de talkshows mochten haar dagelijkse smoothies en innerlijke pijn tot in den treure uitmelken. Alles was tot in de puntjes gelikt alleen de cijfers zijn ronduit treurig.

Wie dacht dat deze ‘glansrijke’ docu de streamingknaller van het jaar zou worden is duidelijk niet op de hoogte van de realiteit. Tina Nijkamp zelf niet vies van een beetje televisiedrama, legt op haar kanaal de vinger pijnlijk op de zere plek: “De premièredatum was 18 juni. Yolanthe staat op plek 2.349 en heeft 900.000 views. 4,5 miljoen uren in totaal. Tja. Dat zijn nog geen B&B Vol Liefde-cijfers zeg maar…” De cijfers vallen zelfs zo vies tegen dat je Yolanthe op de wereldwijde Netflix-ladder nog eerder tegenkomt met haar fitnesstips dan met haar miljoenenproductie.

Rob Goossens van RTL Boulevard neemt ook geen blad voor de mond. “Het is heel laag. Plek 2.349 om precies te zijn met nog geen miljoen kijkers. Dat is wel opvallend, omdat er echt héél veel reclame voor is geweest. Half Amsterdam hing vol met billboards van Yolanthe.” Tja, je kan haar kop wel duizend keer boven de tramhalte plakken, maar dat wil nog niet zeggen dat het publiek ook massaal gaat kijken naar een aaneenschakeling van avocado-toast, spirituele quotes en haar zoontje dat non-stop in beeld wordt geparadeerd.

Het leukste is misschien nog wel hoe de juice-vriendinnen Marieke Elsinga en Rob Goossens elkaar vliegen afvangen. Marieke: “Heerlijk hoor. Ik kijk het. Ik vind het helemaal leuk.” Rob droog: “Nou, dan ben jij één van die miljoen.” Marieke probeert zich er nog uit te lullen door te wijzen op “buitenlandse kijkers”, maar Rob schiet die ballon direct lek: “Bijvoorbeeld iHostage, die film over die gijzeling in de Apple Store, die is 58 miljoen keer over de hele wereld bekeken. Die staat een heel stuk hoger.” Auw en dat was nog een enorme kutfilm.

Voor Yolanthe dus geen Netflix-sprookje dit keer eerder een valse start en een lichte kater. Misschien volgende keer toch wat minder selfcare en wat meer inhoud?

Deel deze juice!

Abonneer
Laat het weten als er
3 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Misschien doet ze het wel goed op de streamingdienst Narcistflop.
Laat ze eens om de tafel gaan zitten met Gordon.
Die filmt toch graag in businessclass als ie econony vliegt. Dus Gordon, “op naar LA” zou ik zeggen.
Neem wel de juiste gate anders zit je weer in Dubai.

Laatst bewerkt op 5 uren geleden door Kees Muizehuig

Uit wanhoop heeft ze haar zoontje weer ingezet om zo maximaal publiciteit te krijgen. Als dat niet helpt dan spreidt ze desnoods haar benen … Daar is een bepaalde naam voor!

Laatst bewerkt op 4 uren geleden door Michel Rood

Aardige vrouw leuk om toch een inkijk in het leven te mogen zien.